A finn Oura 200 millió dolláros tőkebevonást hajtott végre, ami 5,2 milliárd dollárra emelte a cég értékét. Az okosgyűrűket gyártó vállalat sikere jelzi, hogy az egészségügyi technológiai szektor továbbra is vonzó befektetési célpont.
2025. január 01. 17:15
6 p
0
2
6
Mentés
Fekete Kíra
A szerző a Makronóm újságírója.
A finn cég a 2013-as alapítása óta jelentős utat járt be. Az Oura gyűrűit olyan hírességek használják, mint Harry herceg, Gwyneth Paltrow és Jennifer Aniston. A technológiai szektor vezetői közül is sokan választották az eszközt, köztük a Twitter alapítója, Jack Dorsey, a Salesforce vezetője, Marc Benioff, az Airbnb társalapítója, Joe Gebbia, továbbá az IBM és a Delta vezetője.
A vállalat tavalyi teljesítménye különösen figyelemreméltó: az értékesítés meghaladta az 500 millió dollárt, ami több mint kétszeres növekedés, az eladott gyűrűk száma pedig túllépte a 2,5 milliót. Tom Hale, az Oura vezérigazgatója szerint a cég nyereségesen működik.
Befektetők és fejlesztési irányok
A legutóbbi, 200 millió dolláros finanszírozási kört a Fidelity Management vezette, amelyhez csatlakozott az amerikai vércukorszint-figyelő rendszereket gyártó Dexcom is. Ez az egyik legnagyobb európai technológiai vállalatba irányuló tőkebefektetés a mesterségesintelligencia-szektoron kívül.
A cég így már több mint 550 millió dollár tőkét vont be.
Ezt az összeget a vállalat új termék fejlesztésére, mesterségesintelligencia-beruházásokra és nemzetközi terjeszkedésre kívánja fordítani. Emellett lehetséges felvásárlásokat is terveznek. Tom Hale szerint az Oura célja, hogy megváltoztassa az emberek életét és vezető szerepet töltsön be az innovációban.
Innovatív technológia és előfizetéses modell
Az Oura legújabb, negyedik generációs gyűrűje 349 dollárba kerül, amihez havi 5,99 dolláros előfizetési díj társul. Az eszköz képes mérni a viselője alvását, pulzusát, testhőmérsékletét és aktivitását, egy okostelefonos alkalmazás pedig ezeket az adatokat egy személyre szabott pontszámmá alakítja, és tanácsokat ad az értékek javítására.
Az okosórákat gyártó vállalatokkal szemben az Oura egy alternatív utat választott. Míg az IDC piackutató cég előrejelzései szerint az okosórák piaca tavaly 3 százalékkal csökkent, addig az okosgyűrűké 88 százalékkal nőtt, és ezzel a viselhető eszközök közül a legnagyobb bővülést mutatta fel az okosszemüvegek mellett.
Piaci kilátások és verseny
Erre a tendenciára a nagyobb technológiai vállalatok felfigyeltek, nem véletlen, hogy a Samsung tavaly júliusban bemutatta saját Galaxy Ring termékét. Az IDC előrejelzése szerint
az okosgyűrűpiac a tavalyi 1,7 millióról 2028-ra 3,1 millióra nőhet.
Az egészségügyi technológia az európai startupok egyik legsikeresebb szektora. A Dealroom adatai szerint ez a terület 2024 első három negyedévében 7,9 milliárd dollárnyi kockázati tőkebefektetést vonzott. Az Oura sikertörténete is illeszkedik ehhez a trendhez, hiszen egy Kickstarter-kampánnyal indult 2016-ban, ma pedig már milliárdos értékelésű vállalattá nőtte ki magát.
Kapcsolódó:
Címlapfotó: MTI/Neil Hall
További cikkeinket, elemzéseinket megtalálják a makronom.hu oldalon.
Az Alphabet tulajdonában lévő Waymo jövő héten megkezdi az önvezető járművek tesztelését a japán főváros közútjain. Bár a vállalat még nem döntött arról, hogy elindítja-e robotaxi-szolgáltatását az országban, a tokiói megjelenést így is mérföldkőnek tekinti. A tesztelés elsődleges célja a japán közlekedési környezet sajátosságainak feltérképezése.
Él Budapesten egy fiatal magyar tudós, aki egy egész tudományterületet talált ki magának, elismert szakmai folyóiratot alapított hozzá, és ma már világszerte szívesen látott előadó. Meskó Bertalan orvosi jövőkutató könyvet írt azoknak, akik hozzá hasonló tudatossággal terveznék a jövőjüket.
Az amerikai atomipar magyarországi lehetőségeit mérte fel három napon át Justin Friedman, az amerikai külügyminisztérium nukleárisenergia-kereskedelmi versenyképességért felelős vezető tanácsadója.